بیشتر کسب و کارها پس از انتشار محتوای خود در شبکه های اجتماعی، آن را تجزیه و تحلیل می کنند. در حال حاضر، ابزارهای متعددی برای تجزیه و تحلیل داده ها و محتوای شبکه های اجتماعی وجود دارد.

در اینجا نحوه استفاده از BuzzSumo  را بررسی می کنیم. BuzzSumo  در حال حاضر یکی از ابزار های  موفق از نظر به اشتراک گذاری اجتماعی بوده است. شما قبل از ارسال مطالب خود در شبکه های اجتماعی می توانید از این ابزار برای تحلیل محتوا هایی که قبلا با همین مضمون ارسال شده اند استفاده کنید.

برای شروع، یک کلمه کلیدی که بخشی از استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی شماست را وارد این سایت کنید. BuzzSumo شما را با یک لیست از بهترین محتواهایی که قبلا منتشر شده است روبه رو می کند. عناصر این لیست به ترتیب موفق ترین انتشار محتوا را با آن کلمه کلیدی در شبکه های اجتماعی داشته اند.

در مرحله بعد، شما می توانید مطالب شبکه های اجتماعی را با جزئیات بررسی کنید، شما می توانید اثربخشی مطالب خود را با انتشار محتوایی که شانس بیشتری برای موفقیت در یک شبکه خاص  دارد، افزایش دهد.

شما همچنین می توانید محتوا را براساس نوع و مدت زمان و پارامتر های دیگر فیلتر کنید. برای مثال در فیلتر زمان به شما اجازه داده می شود محتوایی که در ۲۴ ساعت گذشته و یا محتوای که همیشه در سالهای گذشته محبوب بوده اند را پیدا کنید.

بیشتر افراد فکر می کنند که ابزار BuzzSumo پلاگین سئو نیست بلکه بیشتر ابزاری برای رسانه های اجتماعی است. ولی از آنجایی که سئو و بازاریابی محتوا پیوندی ناگسستنی با هم پیدا کرده اند، ابزار BuzzSumo اکنون تبدیل به یک ابزار قدرتمند در عرضه سئو شده است.
وقتی به دنبال ایده برای محتوای اجتماعی هستیم از این ابزار استفاده می کنیم. بعد از اینکه یک پایگاه داده برای کلمات کلیدی ایجاد کردیم، آن کلمات را در BuzzSumo بررسی می کنیم تا روش هایی خلاقانه برای ساخت عنوان به ذهنمان خطور کند. وقتی به دنبال ایده برای اینفوگرافیک های (infographics) جدید هستیم، BuzzSumo اولین ابزاری است که از آن استفاده می کنیم. زمانی که می خواهید ایده های متدوال برای صفحه ی پینترست پیدا کنید، داده BuzzSumo می تواند کمک شایانی بکند.
و اگر بر روی تب ” Backlinks” کلیک کنید، می توانید به اشتراک گذاری محبوب ترین لینک های ورودی در شبکه های اجتماعی را نیز ببینید. یک راه فوق العاده برای فهرست گرفتن از سایتهایی که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید – با نگاه به معیارهای معمولِ سئو در گذشته، می توانید صفحات محبوبی را پیدا کنید (اگر بتوانید لینکی بدست آورید)، که قادر هستند هزاران buzz اجتماعی ایجاد کنند.

منابع:

seonovin

socialmediaexaminer