همانطور که در دنیای فیزیکی زیبایی فروشگاه و مرتب بودن ظاهر فروشنده مهم می باشد، ظاهر گرافیکی وب سایت نیز از نکات کلیدی به شمار می رود، منظور از زیبایی، گرافیک سنگین نیست و تنها رعایت اصول رنگ آمیزی و چیدمان سایت می باشد، اگر شما به یک فروشگاهی که کاملا به هم ریخته باشد و ظاهر فروشنده نیز نامناسب باشد مراجعه کنید آیا از آنجا خرید خواهید کرد ؟

در این بخش صفحاتی از قالب های فروشگاه اینترنتی که به عنوان یک استاندارد در بین طراحان در سرتاس جهان شناخته می شود ، لیست شده است که ظاهر هر کدام از این بخش ها می تواند به فروشگاه شما یک جلوه متفاوت ببخشد.

  • صفحه اصلی (Home)

این صفحه به عنوان اولین صفحه ای که کاربر از سایت شما می بیند تاثیر به سزایی بر روی وی دارد. در صورتی که صفحه اصلی سایت نتواند مخاطب را جذب کند او سریعا از سایت خارج می شود و حتی محصولات شما که کیفیت و قیمت مناسبی نیز دارند را نمی بیند. نمونه تصویر Home

  • لیست محصولات (catalog)

صفحه ای لیست محصولات در آن قرار دارد می بایست از خوانایی و دسترسی مناسبی برخوردار باشد تا مخاطب بتواند محصولات را مشاهده کرده و آنها را انتخاب کند. نمونه تصویر catalog

  • صفحه محصول (product_page)

بعد از طراحی صفحه اصلی سایت مهمترین بخش تاثیر گذار بر روی مشتری صفحه محصول است. مشتری در این صفحه ویژگی های کالا و اطلاعات آن را بررسی می کند و برای خرید تصمیم می گیرد. نمونه تصویر product_page

  • صفحه پرداخت نهایی (checkout)

این صفحه به عنوان آخرین مرحله خرید کاربر از اهمیت زیادی برخوردار است در این بخش باید کاربر به راحتی مبالغ و پیش فاکتور خود را مشاهده کرده و پس از تایید پرداخت وجه را انجام دهد. نمونه تصویر checkout

  • صفحه اتمام سفارش (order_complete)

  • کاربر در انتهای ثبت سفارش خود در صفحه اتمام سفارش فرآیند خرید را تکمیل کرده و فاکتور خرید خود را دریافت می کند. نمونه تصویر order_complete

  • صفحه سبد خرید (shopping_cart)

سبد خرید یکی از بخش هایی است که به در طول مسیر خرید کاربر در سایت همراه وی می باشد این صفحه باید از رابط کاربری مناسبی برخوردار باشد تا کاربر از خرید خود لذت ببرد. نمونه تصویر shopping_cart

  • صفحه مقایسه محصولات(compare_products)

  • یکی از صفحاتی که در سال های اخیر در فروشگاه های اینترنتی مرسوم شده است صفحه مقایسه محصولات با یکدیگر است در این صفحه کاربر می بایست به راحتی محصوصلات را انتخاب و بر اساس فاکتور های مختلف با هم مقایسه کند. نمونه تصویر compare_products

صفحات دیگری نیز جزء صفحات تاثیر گذار در قالب یک فروشگاه اینترنتی هستند که در زیر به طور خلاصه آورده شده است.

  • صفحه اخبار و مطالب سایت (blog)
  • صفحه خبر و مطلب (blog_single_post)
  • صفحه عضویت و ورود (login_register)
  • صفحه حساب کاربری (account)
  • صفحه مناسب برای موبایل (home_mobile)
  • صفحه مناسب برای تبلت (home_tablet)
  • صفحه تماس با ما (contact)
  • صفحه خطا (۴۰۴_page)
  • صفحه پیام بزودی (coming_soon)
  • صفحه نظرات کاربران (review_page)
  • لودینگ صفحه (loading_page)
  • قالب ایمیل (email_template)

 

مشاوره رایگان
برای مشاوره رایگان طراحی قالب فروشگاهی خود اینجا کلیک کنید. مشاوره آنلاین

منابع:

shopify